DiaLog c читачем – DiaLOG – досконале спілкування
loader image
Поради психолога щодо переходу дитини в іншу школу
September 11, 2021
Вплив технологій на молодь
September 11, 2021

5) DiaLog c читачем . Освіта та батьківство

 

Міністерство Охорони Здоров'я України на своєму сайті опублікувала інформацію, яка допоможе правильно адаптуватися до навчання та роботи в умовах пост карантинних часів та зазначила як саме будуть працювати заклади у 2020-2021 учбовому році , усі міри застережливості, розповівши що треба робити, а чого не варто аби зберегти фізичне та психологічне здоров'я дорослих та їх учнів.

 

У зв’язку з поширенням COVID-19, оголошено карантин та навчання переведено в онлайн формат. Уряд розробив інструменти дистанційної роботи, щоб не зривати навчальний процес та зробити його максимально доступним. Більше інформації на mon-covid19.info

Як працюватимуть заклади освіти?

У 2021/2022 навчальному році освітній процес у закладах загальної середньої освіти організовується з неухильним дотриманням протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря № 4, постановою Кабінету Міністрів № 1236, а також Рекомендацій щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти.

Освітній процес у школах розпочинається у День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Структура і тривалість навчальних року, тижня, дня, занять, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу в межах часу, передбаченого освітньою програмою, з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.

У межах академічної автономії організація освітнього процесу є внутрішнім питанням кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогів. В умовах пандемії навчання за потреби може відбуватися з використанням технологій дистанційного навчання відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

Крім того, згідно із Законом  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)», на період встановлення карантину власник установи, організації або уповноважений орган може змінювати режим роботи закладу.

Як зробити для родини комфортний простір?

У період пандемії важливо слідкувати не лише за фізичним здоров’ям, а й ментальним. Якщо вам доводиться проводити багато часу з близькими у спільному просторі, варто використовувати деякі правила. Це допоможе комфортному співіснуванню та знизить рівень стресу.

Дві години тиші. Домовтеся з близькими про зменшення джерел шуму.

Особиста зона для кожного. Це може бути письмовий стіл, ліжко, кут кімнати, де інші члени родини не докучатимуть.

Справедливий розподіл обов’язків. Не потрібно обслуговувати інших, якщо вони можуть самі про себе подбати.

Потреба у визнанні. Частіше дякуйте одне одному за зроблену роботу чи доручення.

Вибачайтеся. Намагайтеся не тягти за собою конфлікти в новий день.

 Навчальний рік 2021-2022

З 1 вересня українські школи почали роботу у звичайному режимі, а закриття навчальних закладів можливо тільки в районах червоної зони. Зважаючи на карантин та обмеження, усім закладам освіти рекомендовано дотримуватися рекомендацій, які мінімізують поширення захворювання. USAID допоміг створити інформаційні матеріали для навчальних закладів, які можна роздрукувати та розмістити у приміщеннях.

У закладах позашкільної, загальної середньої, фахової передвищої освіти, профтехів і вишів рекомендується:

входити та пересуватися по закладах освіти потрібно у масці, під час занять її можна не використовувати. Учні 1-4 класів можуть ходити по школі без масок;

на вході до навчальних закладів мають бути антисептики, учні та викладачі повинні мити руки водою з милом після кожного уроку. Якщо немає доступу до води - використовувати антисептик.

перед заняттями педагоги опитуватимуть учнів/студентів про самопочуття. При симптомах захворювань – направлятимуть на огляд до медпрацівника;

термометрія обов’язкова для персоналу, але не для учнів та студентів. Заборонено входити до закладів з температурою понад 37,2 С.

у регіонах "помаранчевого" рівня, педагогам рекомендують носити захисні щитки, у решті зон - дотримуватися фізичної дистанції;

необхідно зменшити пересування учнів закладом: можна проводити всі заняття в одному кабінеті;

провітрювати класи після кожного заняття протягом 10 хвилин;

рекомендується проводити заняття на відкритому повітрі, за можливості;

розклад має починати та завершати заняття в різних класах у різний час;

у туалетах повинні бути мило, паперові рушники, сушарки. Заборонено використовувати багаторазові рушники;

під час карантину заборонено харчування за типом “шведського столу” та з самообслуговуванням. У їдальні відстань між столами має бути не менше 1,5 м., за одним столом не більше 4-х осіб;

у разі підтвердження випадку коронавірусу в когось з учнів (студентів) - вся група йде на самоізоляцію.

Як працівниками освіти організувати безпечний процес навчання

Після тривалого періоду дистанційного навчання і літніх канікул розпочався новий навчальний рік. Та пандемія COVID-19 все ще триває. Рекомендації, як освітянам із дитячих садочків, шкіл і закладів вищої освіти організувати безпечні умови для себе і своїх вихованців, учнів та студентів.

▪️ Дошкільні навчальні заклади

️ Дотримання гігієни рук. Використання антисептиків – лише у випадку, коли немає доступу до проточної води з милом;

️ Вимірювання температури дітям безконтактним термометром при вході у заклад;

️ Ранкове приймання дитини та передачу її після закінчення дня вихователем на території закладу, проте за межами його будівлі;

️ Надання пріоритету фізичним активностям та іграм просто неба.

На період карантину у садочках заборонено:

- Використовувати м’які іграшки;

- Перебувати в приміщеннях у вуличному взутті (без змінного);

- Організовувати батьківські збори (окрім тих, що проводяться дистанційно),

- Запрошувати до закладу творчо-розважальні колективи та інших осіб, які не є його співробітниками.

▪️ Заклади позашкільної, загальної, середньої, професійної (професійно-технічної), фахової, передвищої, вищої освіти

️ Роз'яснювальна робота серед персоналу і учнів щодо заходів профілактики коронавірусної хвороби та реагування у разі виявлення її симптомів;

️ Інформування щодо вакцинації, профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань;

️ Допуск персоналу до роботи – за умови використання засобів індивідуального захисту (ЗІЗ);

Важливо! Учні 1 – 4 класів можуть входити до закладу освіти та перебувати у ньому без використання засобів індивідуального захисту. Учні старші 12 років обов’язково мають носити ЗІЗ, пересуваючись приміщеннями навчального закладу, водночас можуть не використовувати їх під час проведення занять.

️ Використання ЗІЗ під час спілкування між працівниками;

️ Вхід та перебування в закладі батьків – за умови використання масок, проведення термометрії та попереднього узгодження дій з керівником закладу;

проведення занять з окремих предметів просто неба (за можливості).

На період карантину у цих закладах освіти заборонено:

- Входити до приміщень без використання ЗІЗ;

- Недотримання вимог, встановлених Кабінетом Міністрів України на період карантину та необхідності забезпечення належних протиепідемічних заходів;

- Допущення до роботи персоналу, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.

Безпека та загрози Інтернет-середовища для дітей.

Цифрове середовище, дійсно, є небезпечнішим, ніж здається. Діти можуть сприймати свою активність у соціальних мережах, як гру та не розуміти наслідків своїх дій, що може призводити до катастрофічних випадків. На сайті Міністерства освіти і науки можна знайти розділ «БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ» для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів. Зокрема, розміщені поради для батьків щодо організації взаємодії «дитина-інтернет-мобільний зв'язок» від Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі. Чат-бот «КІБЕРПЕС» у Telegram і Viber допоможе дізнатися про те, як діяти дітям, батькам і вчителям у разі кібербулінгу та анонімно отримати допомогу.

 

Національна дитяча гаряча лінія:

0-800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних)

116111 (безкоштовно з мобільних)

онлайн-консультація для підлітків у Teenergizer

чатбот у Telegram і Viber допоможе дізнатися, куди звертатися по допомогу.

На платформі цифрової освіти ДІЯ також можна знайти освітній Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті» про те, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства.

 

На сайті Міністерства цифрової трансформації оприлюднено онлайн-посібник «COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів». У ньому розміщена інформація про найбільш актуальні проблеми віртуального життя дітей, способи розв’язання проблем та захист дітей онлайн під час карантину.

Ситуація в інтернеті є дуже небезпечною і швидко змінюється, тому маємо постійно відслідковувати нові тенденції в цифровому середовищі, вчасно на них реагувати та підвищувати обізнаність батьків, вчителів та дітей щодо можливих ризиків. Рекомендації МОН Щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків.

 

ПОРАДИ ДЛЯ УЧНІВ ТА БАТЬКІВ ЩОДО НЕМЕДИЧНИХ (ТКАНИННИХ) МАСОК:

Для зменшення ризику інфікування SARS-CoV-2 ідеальним поєднанням тканин і кількості шарів, згідно з рекомендаціями ВООЗ, є:

зовнішній шар з гідрофобного матеріалу (поліпропілен, поліестер або їх суміш);

середній шар з гідрофобного синтетичного матеріалу (поліпропілен) або з матеріалу, який посилює фільтрувальні властивості захисної маски (бавовна);

внутрішній шар з гідрофільного матеріалу (бавовна або тканини з домішками бавовни).

Маски, виготовлені з пористих тканин, як-от марля, мають вкрай низьку фільтрувальну ефективність – не більше 3%, навіть за великої кількості шарів. Тому застосовувати їх не раціонально.

Під час вибору тканинної маски слід звернути увагу на:

розмір – необхідно підбирати індивідуально, особливо якщо мова йде про дітей (маска має щільно прилягати до носа, рота і підборіддя, але не здавлювати);

фіксацію – ремінці або вушні петлі мають щільно тримати маску на обличчі, але не передавлювати голову (ремінці) або вуха (петлі);

колір – світлий, аби дитина та батьки могли чітко визначити ступінь її забруднення для своєчасної заміни;

декоративне оздоблення – не рекомендовано використовувати маски з вишивкою, наліпками, написами, оскільки вони можуть посилювати опір диханню (створювати відчуття недостатності повітря);

матеріали – мають бути стійкі до дії температур під час прання.

Прати маску необхідно щонайменше після одного дня використання при температурі не менше 60 °С протягом 60 хвилин.

Дитині протягом навчального дня необхідно щонайменше дві маски для зміни в разі забруднення.

Рекомендовано, щоб дитина самостійно обирала собі маску або зробіть її разом, такий підхід підвищить прихильність до носіння маски.

Чітко та зрозуміло поясніть дитині як правильно надягати, носити, знімати маску. Покажіть це дитині особистим прикладом.

Якщо на вас маска, чхати слід:

після зняття маски (не рекомендовано застосовувати маску на підборіддя, чіпати її руками за внутрішню чи зовнішню поверхні);

у згин ліктя або паперову серветку (серветку слід викинути у смітник, а руки помити з милом і водою або обробити спиртовмісним антисептиком).

Не рекомендовано чхати в маску, але якщо так сталося – необхідно негайно її замінити.

Чи фінансує Уряд закупівлю дезінфікуючих засобів для шкіл?

Уряд виділив майже 540 млн грн на закупівлю засобів дезінфекції шкіри та поверхонь.

Як діяти у випадку підозри або підтвердженої хвороби COVID-19 в учня або працівника школи.

Якщо в учня виявлено ознаки гострого респіраторного захворювання, його необхідно ізолювати у спеціальному приміщенні школи й невідкладно зв’язатись із батьками, а якщо COVID-19 підтвердився, клас такого учня направляється на самоізоляцію і переходить на дистанційне навчання. Про це йдеться у рекомендованому алгоритмі дій у разі виявлення в учня або працівника школи ознак гострого респіраторного захворювання, оприлюдненому на сайті МОН.

Як батьки можуть впливати на безпеку навчального процесу в період карантину?

Можна звертатися зі скаргами щодо недотримання безпечних умов освітнього процесу до Державної служби якості освіти. Телефони “гарячої лінії”:

з питань загальної середньої та дошкільної освіти: (044) 236-10-50;

з питань вищої освіти: (044) 236-33-58, (044) 236-34-31.

Час роботи: понеділок – п'ятниця з 9:00 до 18:00 (крім вихідних і святкових днів).

 

Рекомендації щодо захисту дітей у цифровому середовищі.

ГО «МІНЗМІН» створила переклад рекомендацій щодо захисту дітей у цифровому середовищі. Діти та молодь використовують Інтернет з різною метою: від отримання інформації в межах практичних шкільних занять до спілкування з друзями. Вони дуже вміло опановують складні програми та додатки, приєднуючись до Інтернету за допомогою мобільних телефонів, планшетів та інших портативних пристроїв. Проте Інтернет водночас став для них надто небезпечним місцем для занять без нагляду. Крім того, пандемія COVID-19 призвела до збільшення кількості дітей, які вперше почали користуватися Інтернетом для продовження своєї освіти та підтримки соціальної взаємодії.

«Захист дітей у цифровому середовищі: рекомендації для батьків та освітян»

Крім рекомендацій, підготували міні-книгу з правами та правилами безпеки дітей у цифровому середовищі, а також робочий зошит із безпеки в цифровому середовищі за участі персонажа Санго — телефонного ніндзя, який допомагає дітям безпечно та із задоволенням проводити час у мережі.

Чи можуть працювати дитячі садочки?

Дитсадки працюють у звичайному режимі, в регіонах з низьким поширенням COVID-19. У разі сплеску захворювання, комісії ТЕБ та НС можуть локально обмежувати роботу дошкільних закладів.

Докладніше тут: https://bit.ly/2Q4LXKg

Як відбувається навчання в інклюзивних закладах освіти?

Навчальний процес відбувається з використанням технологій дистанційного навчання.

 Вчителям. Онлайн освіта для вчителів

Для полегшення переходу на цифрове навчання, вчителі можуть використовувати освітній серіал “Карантин: онлайн-сервіси для вчителів". Він допоможе побудувати правильну та ефективну роботу з учнями, батьками на період карантину.

Як працюють вчителі на період карантину?

Педагоги працюють у гнучкому та дистанційному режимі. За законом, для них зберігається середня заробітна плата.

Вчителі та викладачі, які виконують іншу організаційно-педагогічну роботу,  отримують заробітну плату за встановленою тарифікацією.

Під час підготовки уроку можна скористатися:

- тематичними матеріалами  від Українського інституту національної пам’яті, які містять, зокрема, інформацію про етапи українського державотворення, відновлення незалежності, Конституцію Пилипа Орлика;

- ресурсами  від ГС «Освіторія» для тематичного уроку до Дня Незалежності у 1-11 класах.

 

 

 

 FAQ

Чи потрібно абітурієнтам з тимчасово окупованого Криму та Севастополя проходити самоізоляцію?

Абітурієнти можуть виїжджати з тимчасово окупованого Криму та м. Севастополя самостійно, у супроводі одного з батьків чи законного опікуна без обов'язкової самоізоляції. Самоізоляція припиняється за умови негативного ПЛР-тесту.

Як працюватимуть заклади дошкільної освіти під час адаптивного карантину?

З послабленням карантину, у регіонах із задовільною епідеміологічною ситуацією, запрацювали дитячі садки.

МОН відповідає на поширені запитання щодо роботи дитсадків під час адаптивного карантину.

Як часто потрібно мити приміщення з використанням дезінфекційних засобів?

Поверхні варто дезінфікувати щонайменше раз на 2 години. У кінці зміни необхідно проводити вологе прибирання з використанням дезінфекційних засобів.

Вихователям під час прогулянки необхідно носити маску?

Так. Кожен, хто перебуває на території дитсадка, має користуватись масками чи респіраторами, крім дітей.

Є обмеження на кількість дітей в групі?

У групі кількість дітей не повинна перевищувати встановлені нормативи.

Дітям дозволено приносити свої іграшки?

Ні. У період карантину заборонено використання м’яких (м'яко-набивних) іграшок. Відповідно до Санітарного регламенту, дозволені іграшки обробляють дезінфекційними засобами. З Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів можна ознайомитись за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0563-16

Чи можуть діти брати з собою питну воду?

Ні. Адже у дитсадки постачається вода, яка відповідає вимогам Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною». Вода, яку приноситимуть з собою діти, може не відповідати встановленим вимогам, тому брати з собою напій в дитсадок не можна.  З наказом Міністерства охорони здоров'я України щодо вимог до питної води можна ознайомитись за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0452-10

Як батькам забирати дітей з дитячого садка?

По завершенню дня, вихователь групи передає дитину батькам на території дитсадка, але не в будівлі. Батькам необхідно користуватись маскою чи респіратором під час перебування на території дитсадка. Передавати батькам дітей може помічник вихователя чи інша особа, визначена директором ЗДО. Але за кожною групою варто закріпити постійних вихователів і помічників.

Стаття за джерелом: https://covid19.gov.ua/osvita-ta-batkivstvo

Оренда офіси та склади

від 14м2 до 300м2
КОВОРКІНГИ ТА МІНІ КОНФЕРЕНЦ ЗАЛИ

м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, 36в

067 32 32 382