Дорогу здолає той, хто йде або як навчити дитину свідомого ціле покладання. – DiaLOG – досконале спілкування
loader image

Дорогу здолає той, хто йде або як навчити дитину свідомого ціле покладання.

Батьки успішних людей. (частина 2)
February 2, 2021
Ігрова арт-терапевтична пісочниця. Як інструментарій фахівця допоміжних професій.
February 2, 2021
Автор статті

Яна Поліщук (Sonyachna)

Дитячий психолог,педагог, сертифікований тренер та арт-терапевт, спеціаліст дитячо-батьківських стосунків, спікер фестивалів, автор марафонів, ідейниця розвиваючого простору «Sunny Space», автор міні-посібника «Путівник в країну Боюсьок».

21 століття подарувало нам неймовірну кількість можливостей і технологій, які відкривають двері до бажаного майбутнього. Проте, так важливо вміти прокладати максимально ефективний шлях до цих дверей, щоб він не був довжиною у вічність. І це одна із важливих місій дорослих перед підростаючим поколінням – навчити наполегливості, цілепокладання і прагненню до успіху. 

І тут важливий момент розмежування дитячої ЦІЛІ і МРІЇ, адже це поняття, які можуть знаходитись по різні боки від реальності (запитуючи дитину, чого б ти найближчим часом хотів, неодноразово чула відповіді такі як, мати власного дракона, чарівну паличку або опинитися в іншій галактиці). І це абсолютно не означає, що мрія – це щось згубне, навпаки, мріючи, розвивається дитяча фантазія та уява, які є чи не ключовими для творчої самореалізації. Тут важливо звернути увагу на те, що будь-яка дитяча, навіть фантастична, мрія має бути дитиною ж осмислена та спрямована у ціль в подальшому, адже якщо цього не відбудеться, то в процесі дорослішання можемо отримати зневірену особистість, в якої всі її бажання зазнали краху. Цього можливо навчити дитину поступовими діями, які згодом можуть перерости у надзвичайно корисну звичку успішної дорослої людини. 

Ну і власне, які дії варто здійснити, щоб прищепити дитині звичку свідомого цілепокладання:

  1. Запитувати дитину про її бажання протягом дня і для чого це їй, так звані «хочухи», аби усвідомлено підходити до свого життя.
  2. Скласти із дитиною список її мрій та бажань (важливо, щоб це були мрії самої дитини без підказок з боку дорослих, саме вони відкриють реальні прагнення та вподобання ). Класно, коли він буде записаний або намальований дитиною і розміщений у її просторі.
  3. Просимо дитину вибрати найбільшу «хочуху», яку можна було б реалізувати найближчим часом.
  4. Запропонувати відповісти на запитання: «Наскільки реальна твоя мрія?». Якщо це мрія із розряду фантастичних («Хочу побувати в іншій галактиці» - надалі приклади наводяться, пов'язані із цією «хочухою») ми можемо запропонувати придумати реальну альтернативу, яка близька до фантастичної. Якщо дитина переконана, що це можливо і навіть в найближчому часі, вдаємось до спільного аналізу реальності цього бажання, залучаючись фактами, картинками, поясненнями. 
  5. Коли дитина усвідомлює реальну ситуацію, тобто опиняється в моменті «тут і зараз», пропонуємо їй обдумати, що може стати близькою альтернативою здійсненої мрії (наприклад, створити комікс, придумати казку, створити комп'ютерну програму та ін.).
  6. Формулюємо свою ціль. Вона має бути максимально чіткою і прописана в завершеному часі, тобто так, ніби вона вже здійснилась: «Я створив комікс про найбільш віддалену галактику»
  7. Визначити, які знання і навички потрібні, від чого потрібно буде відмовитися або обмежити у тривалості для того, щоб досягнути цілі (тут ми можемо вдатися до підказок аби дитина більш-менш реально бачила картинку).
  8. Пропонуємо дитині визначити маленькі кроки до мети такими питаннями: «Хто мені може допомогти?» (друзі, вчитель малювання). «Що мені потрібно зробити?» (записатися до гуртка з малювання, придумати історію). «Скільки часу на це буде потрібно?» (по годині тричі на тиждень). Класно буде створити з дитиною візуальний покроковий план і розмістити поряд зі списком мрій та цілей.
  9. Стежимо за прогресом, підтримуємо, допомагаємо. (Важливо, якщо дитина виявляє бажання записатися на гурток, поїхати до планетарію тощо, наша основна увага має бути спрямована на підтримку дитини у цьому бажанні, у разі неможливості здійснення, вдаємось до пошуку компромісу, аналізу ключових «траблів», які стоять на шляху реалізації. Саме так ми вчимо дитину конструктивно підходити до вирішення проблем і надаємо їй впевненість та підтримку).

Такими простими, але свідомими діями ми вчимо дитину дисциплінувати себе, показуємо можливість реалізації себе і своїх бажань, даруємо їй віру у власні сили, надихаємо на успішність і результативність. Але не забувайте, що наші вчинки і дії є головними безмовними вчителями дітей, тому не відкладаємо на завтра свій власний успіх і власні успішні звички!

Будь сонцем, сяй яскравіше! З вірою у тебе, сонячний психолог, арт-терапевт, тренер, спеціаліст батьківсько-дитячих стосунків, авторка календаря, організатор  марафонів та конференцій, спікер фестивалів - Яна Поліщук (s.o.n.y.a.c.h.n.a)

Оренда офіси та склади

від 14м2 до 300м2
КОВОРКІНГИ ТА МІНІ КОНФЕРЕНЦ ЗАЛИ

м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, 36в

067 32 32 382