Дитя від народження прагне розвитку і самостійності. Перший рік життя. – DiaLOG – досконале спілкування
loader image

Дитя від народження прагне розвитку і самостійності. Перший рік життя.

Источники беспокойств и как от них избавляться
December 23, 2020
Як вибрати школу? На що звернути увагу?
December 23, 2020

 
Автор статті

Аксінія Аксінія

Якщо ти читаєш зараз саме ці строчки, то хочу тебе, маму або майбутню маму, запевнити, що перший рік життя твоєї дитини відіграє вирішальну роль у подальшому розвитку твоєї дитини. Та запевнити, що цей розвиток почався ще задовго до народження твого такого зараз безпомічного та, здається, постійно плачучого малюка.  Зараз тобі здається, що час плине дуже повільно, та повір, ти не встигнеш і озирнутись, як твоє дитя із безпомічної малечі перетвориться на доволі самостійного та рухливого малюка. Багато що відбудеться незалежно від вашого розуміння або зусиль - тільки тому, що так закладено природою: дитя від народження прагне розвитку та самостійності. Більшість дітей проходить однакові етапи розвитку, проте, оточення дитини може збагачувати та розширювати можливості для процесів розвитку дитини, а можливо і навпаки лишати.
В перший рік життя закладається фундамент – основа усіх майбутніх здібностей людини: рух, стосунки з оточуючими людьми, мовлення, знання основних законів природи. Це час, коли мозок дитини змінюється, швидше, ніж будь коли в житті. Саме такі зміни допомагають дитині адаптуватися до тих обставин, в яких вона житиме.
В різних куточках земної кулі діти народжуються з практично однаковим набором генів та потенціалом розумового розвитку. Проте, у віці одного року, діти з різних куточків світу, суттєво відрізняються одне від одного, а в п’ять років їх неможливо навіть порівнювати, тому, що вони володіють абсолютно різними навичками, уміннями, знаннями, відповідно до традицій соціуму, в якому вони ростуть.
Ми поговоримо про об’єктивні закони формування психіки та поведінки немовляти, а також про суттєвий вплив батьків, суспільства, культури та традицій, родини і країни.

Знання та навички людини не закладені повністю генетично від народження. Саме тому дитина народжується не пристосованою до самостійного життя без матері і дуже тривалий час потребує турботи дорослих. І практично за рік перетворюється на активного бешкетника, який вміє відчиняти все що тільки може достати, бігає, танцює і,найголовніше, вміє висловлювати власні бажання. То як це відбувається? Як дитина проходить цей шлях? Що нею керує, що допомагає? Давайте заглянемо у  цей період і спробуємо розібратися.


        Для того, щоб отримати інформацію про час, місто, простір до якого дитина потрапила, інформацію про себе, про родину, про свої можливості, дитина має мінімум три найперші джерела та багато можливостей.


Матуся. Саме Мама є тим провідником до світу, до сприйняття, до бачення. Вона перша, хто дає уявлення як реагувати на ту чи іншу ситуацію. Вона перша підсвічує те чи інше бачення, допомагає сформувати уявлення та переконання. Як реагувати на інших оточуючих, як посміхатись чи навпаки. Як співати, промовляти. Вона перша хто підсвічує наші невміння і усіма відомими їй способами впливає на нас, щоб виправити те, що їй здається недоречним(неправильним). Але не варто недооцінювати і саму дитину та її прагнення до розвитку.

Сама дитина – власні можливості дитини проявляються в різних видах її діяльності тіла: рух ручками, ніжками, голосом, предметами, головою, тулубом. Діти дуже наполегливі у досягненнях своїх цілей, а це і стає запорукою розвитку. Ще недавно у тілі матері закладений генами план щодо розвитку і виживання, допоміг щоденно, навіть коли ніхто не помічав проходити  колосальний розвиток тілу, всій нервовій системі. Кожна клітина і дитина росла та змінювалася не днями, а годинами. Записувала програму реалізації і взаємодії з оточуючим світом через сприйняття та реакції мами. Брала до своєї бази даних - нервової системи - абсолютно усе. Тому про свою ненароджену дитину спробуйте почати дбати на стадії коли ви тільки готуєтесь стати батьками. Особливо для жінки буде легшим спілкування, якщо почати формувати його на стадії підготовки стати матусею, потім буде легше розуміти, сприймати, відчувати.

Дорослі – батьки, а потім і оточення. Батьки вводять дитину до свого простору, допомагають  усвідомити себе. Дають ім’я, навчають та дають уявлення про норми поведінки у суспільстві, про добро та зло, як вчиняють оточуючі навколо, що можна, а що ні. Дитина постійно знаходиться під впливом і відчуває проявлений або не проявлений вплив з боку батьків і дорослих у вигляді похвали або покарання, дозволу або заборони. Передача інформації відбувається від батьків  до дитини. Традиції кожної родини передаються із покоління в покоління, наприклад ігри, пісні, танці, віршики, примовки і промовки які знають діти усіх поколінь.
Звісно, на практиці дуже важко розділити і зрозуміти де закінчується вплив матусі, яка вклала до рученят дитини перше брязкальце і коли починається самостійне маніпулювання. Де є вплив бабусиної пісні, а де починається самостійне імітування власного прояву – першого співу. Та для гармонійного розвитку важливо, щоб в житті дитини були присутні усі три джерела.
З найкращими побажаннями і вірою у вас та у ваших діток!

 

Оренда офіси та склади

від 14м2 до 300м2
КОВОРКІНГИ ТА МІНІ КОНФЕРЕНЦ ЗАЛИ

м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, 36в

067 32 32 382